INKOOPVOORWAARDEN VAN SECUPRODUCTS B.V., op 19 januari 2018 geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 34091553 met referentie KvK01/3404572
De voorwaarden zijn ook te downloaden als pdf - klik hier om te downloaden.
Toepasselijkheid
1. Deze inkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en leveringen aan Secuproducts B.V. te Nieuw-Vennep (hierna te noemen: “Secu”) en op alle overeenkomsten tussen Secu en een leverancier (”Leverancier”) zijn uitsluitend deze inkoopvoorwaarden van toepassing; verkoopvoorwaarden van Leverancier zijn niet van toepassing, behoudens schriftelijk op enig punt anders is overeengekomen.
Aanbiedingen
2. Geen enkele aanbieding of bevestiging van een opdracht tot levering of van een bestelling aan Secu bindt Secu, tenzij deze schriftelijk of per e-mail ondubbelzinnig door Secu is aanvaard.
Prijzen
3. Tenzij anders is overeengekomen, is een door Secu voor akkoord bevestigde prijs een vaste prijs en kan door Leverancier geen vergoeding van kostenstijgingen worden verlangd. Prijsverhogingen in verband met meerleveringen of welke reden dan ook kunnen alleen dan aan Secu in rekening worden gebracht, indien deze door Secu tevoren schriftelijk zijn aanvaard.
Leveringstijd
4. Indien Leverancier de overeengekomen leveringstijd niet nakomt heeft Secu het recht, zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, en onverminderd haar verdere rechten, de koop geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder evenwel tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
Plaatsen van levering
5. Tenzij anders is overeengekomen, dient levering op het door Secu aangewezen adres te geschieden. De kosten van vervoer, verzekering en alle overige kosten in verband met de levering zijn voor rekening van Leverancier.
Eigendoms- en risico-overgang
6. De eigendomsoverdracht van de geleverde zaken en de overdracht van het risico ten aanzien van de gekochte zaken vindt plaats zodra de zaken door Secu in ontvangst zijn genomen. In geval van afkeuring berust het risico ten aanzien van de betrokken zaken weer bij Leverancier vanaf de datum van verzending van de mededeling van de afkeuring aan Leverancier.
Betaling
7. Tenzij schriftelijk of per e-mail ondubbelzinnig anders is overeengekomen vindt de betaling plaats binnen 60 dagen nadat de factuur bij Secu is binnengekomen en/of de zaken zijn ontvangen, waarbij de chronologisch laatste datum telt.
Kwaliteit
8. Indien een of meer van de geleverde zaken niet in alle aspecten voldoet aan de overeenkomst en/of niet de eigenschappen bezit welke voor een normaal gebruik nodig zijn en welke Secu mocht verwachten, zoals bijvoorbeeld (doch niet beperkt tot) ten aanzien van hoeveelheid, maat, gewicht, materiaalkwaliteit, en toebehoren is Secu te allen tijde gerechtigd na de ontdekking - en zonder dat aan Secu kan worden tegengeworpen dat zij het ontdekte eerder had kunnen of moeten ontdekken of eerder had dienen te protesteren of haar rechten uitoefenen - zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, de overeenkomst te ontbinden en de zaken te retourneren onder de verplichting van Leverancier de koopprijs te retourneren, een en ander onverminderd de verdere aan Secu toekomende rechten, waaronder het recht op vervanging, herstel en op schadevergoeding. Inontvangstneming noch betaling van zaken door Secu houdt aanvaarding in. Alle verpakkingen en materialen van de te leveren zaken dienen in alle opzichten aan de ten tijde van de levering geldende milieuvoorschriften te voldoen.
Ter beschikking te stellen zaken
9. Alle door Secu aan Leverancier ter beschikking te stellen goederen, inclusief modellen, stempels, matrijzen, mallen, vormen, kalibers, tekeningen met inbegrip van alle intellectuele en industriële eigendomsrechten die daarop betrekking hebben, blijven eigendom van Secu. Al zulke zaken dienen direct op eerste verzoek van Secu aan Secu te worden geretourneerd. Leverancier is niet bevoegd de goederen te gebruiken of deze te doen of te laten gebruiken anders dan ten behoeve van Secu, tenzij met schriftelijke toestemming van Secu. Schade aan de door Secu ter beschikking gestelde zaken komt voor rekening van Leverancier.
Derden
10. Indien Leverancier in opdracht van Secu werkzaamheden verricht in gebouwen of op terreinen van derden, wordt Leverancier geacht bekend te zijn met de contractuele verplichtingen van Secu jegens die derde. Tenzij anders is overeengekomen gelden deze verplichtingen dienovereenkomstig voor Leverancier. Personeel in dienst van Leverancier werkt voor risico en onder verantwoordelijkheid van Leverancier. Indien de Leverancier of zijn personeel vanwege niet voldoen aan de contractsvoorwaarden tussen Secu en derden, ontslaat dat Leverancier niet van zijn verplichtingen.
Bijkomende verplichtingen
11. Alle modellen, stempels, matrijzen, mallen, vormen, kalibers, tekeningen of andere hulpmiddelen, welke door Leverancier voor de uitvoering van een overeenkomst met Secu worden verkregen of vervaardigd, worden door Leverancier bij voorbaat aan Secu geleverd en zullen direct bij verkrijging c.q. vervaardiging door Leverancier in bruikleen voor Secu worden gehouden. Alle intellectuele en industriële eigendomsrechten met betrekking tot zulke zaken zullen aan Secu toekomen en voor zover nodig direct bij verkrijging aan Secu worden overgedragen. De tussen Secu en Leverancier overeengekomen prijs voor goederen als hiervoor bedoeld en die door de Leverancier van derden zijn betrokken, wordt door Secu aan Leverancier vergoed, nadat Leverancier aan Secu een bewijs heeft overgelegd, waaruit blijkt dat Leverancier het verschuldigde aan de derde heeft voldaan en dat Leverancier bevoegd is geworden over die goederen te beschikken. Leverancier dient deze zaken duidelijk als eigendom van Secu te kenmerken en derden, die daarop rechten wensen uit te oefenen, op het eigendomsrecht van secu te wijzen. Leverancier is verplicht Secu daarvan direct op de hoogte te stellen. De leverancier zal deze zaken niet gebruiken noch doen of laten gebruiken door derden, anders dan ten behoeve van Secu, tenzij na schriftelijke bevestiging van Secu.
Geheimhouding
12. Leverancier is gehouden alle in het kader van een overeenkomst met Secu verkregen vertrouwelijke informatie, vertrouwelijk te behandelen. Leverancier zal deze informatie niet aan derden ter beschikking stellen, behalve voor zover dat voor de uitvoering van een overeenkomst tussen Secu en Leverancier noodzakelijk is en na aanvaarding door die derde(n) van een overeenkomstige geheimhoudingsverplichting.
Geen uitbesteding
13. Leverancier is gehouden de overeenkomst zelf uit te voeren.
Aansprakelijkheid
14. Onverminderd het bepaalde in artikel 8 is Leverancier, in geval het geleverde in enig opzicht niet deugdelijk of niet conform de overeenkomst blijkt te zijn, te allen tijde - dus zonder dat Leverancier er zich op kan beroepen dat Secu zulks eerder had kunnen ontdekken en ter zake eerder had kunnen reclameren, gehouden tot vergoeding van alle door Secu, haar werknemers en/of derden geleden schade die op enigerlei wijze daarmee in verband kan worden gebracht.
Garantie
15. Leverancier garandeert de deugdelijkheid en de conformiteit met de overeenkomst van alle geleverde zaken en garandeert voorts dat elke geleverde zaak de eigenschappen bezit welke voor een normaal gebruik nodig zijn en welke Secu mocht verwachten, zoals bijvoorbeeld (doch niet beperkt tot) ten aanzien van hoeveelheid, maat, gewicht, materiaalkwaliteit, en toebehoren.
Industriele en intellectuele eigendom
16. Leverancier staat er voor in dat geleverde zaken geen inbreuk maken op industriele of intellectuele eigendomsrechten van derden en vrijwaart Secu tegen alle aanspraken die ter zake jegens Secu worden gemaakt.
Geschillen
17. Op alle overeenkomsten tussen Secu en Leverancier is Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG Vienna 1980). Alle geschillen tussen Secu en Leverancier worden exclusief beslecht door de rechtbank van het arrondissement waarin Secu gevestigd is.